تولید گاز هیدروژن در خانه (همراه فیلم)

با توجه به استقبال زیاد دانش آموزان در آزمایش تولید گاز هیدروژن، نحوه تولید گازهیدروژن را امروز برای شما عزیزان قرار می دهم.فقط این آزمایش را در محیط بیرون و با حضور بزرگ تر ها انجام بدید.

شما می توانید با استفاده از ماده باز کننده لوله فاضلاب ها و کمی فویل آلومینیومی گاز هیدرژن تهیه نموده و از آن در آزمایشهایتان استفاده نمایید.

مواد و وسایل لازم: چنته – فویل آلومینیومی – آب و بطری شیشیه ای

مقداری آب درون بطری بریزید طوریکه 1.3 بطری را پر کند. حال مقداری محلول باز کننده لوله فاضلاب را در این بطری بریزید، مواظب باشید که محلول با دستتان تماس پیدا نکند زیرا بلافاصله آب دستتان را جذب کرده و ضمن واکنش با پوست باعث ایجاد سوزش و خارش در محل تماس می گردد. درحین آزمایش نیز دستتان را به دهان یا چشم خود نزنید. مقداری فویل آلومینیومی را به صورت گلوله های کوچک در آورده و داخل بطری بیاندازید. طی یک واکنش شیمیایی گاز هیدروژن ایجاد می شود که به آرامی بالا می آید. حال اگر با احتیاط کامل کبریت مشتعلی را به دهانه بطری نزدیک نمایید پدیده پر هیجانی را مشاهده خواهید نمود. از هیدروژن به دست آمده برای باد کردن باد کنک هم می توانید استفاده نمایید. این بادکنک تا ارتفاع زیادی بالا می رود. محلول داخل بطری را به همراه آب زیاد داخل سینک می توانی تخلیه نمایید.

درباره این مطلب نظر دهید !